OPORTUNIDADES #95+96. 6/2006

Expandir mensajes
  • Patricia Martin
    Mensaje 1 de 1 , 27 jun 2006
    Ver código fuente
    • 0 archivo adjunto
      P R O @ R T E C L I P S
      Boletim Eletronico do Projeto ProArte Brasil
      Ano 10- N. 95+96 6/2006

      PARTE 4: OPORTUNIDADES

      @CONVOCATORIA PARA EVENTOS TEORICOS DEL FESTIVAL DE CINE DE CARTAGENA 2007
      prazo/plazo/deadline: N/C

      El Festival Internacional de Cine y Television de Cartagena invita a
      todos los interesados a enviar sus proyectos para los eventos
      teoricos del Festival 2007, que se llevara a cabo del 2 al 9 de marzo.
      En la proxima edicion del festival habra dos ejes tematicos para las
      conferencias, talleres y seminarios: "El cine y el periodismo" y "El
      jazz y el cine". El objetivo es profundizar sobre cada uno de estos
      ejes durante la semana del evento. Se reciben propuestas antes del 1
      de mayo.
      manuellozanopineda@...
      www.festicinecartagena.com

      @ CONVOCATORIA EXPERIMENTA COLOMBIA
      prazo/plazo/deadline: 31 JUL 2006

      La Muestra Nacional de Artes Electronicas Experimenta Colombia,
      convoca a los artistas nacionales o residentes en Colombia que
      desarrollen propuestas de videoarte a participar en la segunda
      version de la muestra, que tendra lugar en el mes de septiembre de
      2006. La convocatoria estara abierta entre el 5 de abril y el 31 de
      julio. Experimenta Colombia, organizado por un grupo
      interdisciplinario independiente, llevo a cabo su primera edicion en
      marzo de 2005 en Bogota y Medellin, con una muestra latinoamericana
      que incluyo la participacion de cinco paises: Argentina, Brasil,
      Mexico, Peru y Colombia.
      www.experimentacolombia.org

      @ PROYECTO MEMORIARTE, DE ENRQUE PINEDA BARNET (CUBA) BUSCA COLABORADORES
      prazo/plazo/deadline: N/C

      PROYECTO MEMORIARTE
      Memoriarte es lo opuesto de Olvidarte.

      Este Proyecto tiene el proposito de proteger y rescatar la memoria de
      nuestros cineastas y personas del cine, de la manera mas sencilla y
      economica.

      SE TRATA DE UNA ENTREVISTA DE CADA PERSONAJE, REGISTRANDO MEMORIA, EN
      SU VIDA Y EN SU QUEHACER EN EL MUNDO DE LA IMAGEN.

      PRIORIZAMOS LOS CASOS EN SUS CORRESPONDIENTES CATEGOR AS,
      CIRCUNSTANCIAS, SIGNIFICACI N, INTERES, POSIBILIDADES DE RECORDAR Y
      CONTAR.

      NO IMPORTA SU ESPECIALIDAD EN EL MEDIO DEL CINE CUBANO, COMO TAMPOCO
      SU PROCEDENCIA o CRITERIOS.

      LOS "MEMORIARTE" SON PRODUCTOS INDIVIDUALES, QUE POSTERIORMENTE
      PODR N AGRUPARSE O NO. LO FUNDAMENTAL ES QUE ESA MEMORIA NO SE PIERDA.
      YA QUE EL PROYECTO ES PARA SU PRONTA Y POSIBLE REALIZACI N, SIN
      INMISCUIR A TERCERAS PARTES NI PATROCINADORES NI INSTITUCIONES, NOS
      VEREMOS M S DIFICULTADOS DE MEMORIAR A FIGURAS EN LA MEDIDA QUE SEAN
      M S INALCANZABLES.

      SIN EMBARGO, INVITAMOS A COLEGAS EN DIFERENTES PAISES, QUE PUEDEN
      ENCARGARSE DE REALIZAR LOS CASOS DENTRO DE SU ENTORNO.

      RECUERDEN QUE DE LO QUE SE TRATA ES DE RESCATAR LA HISTORIA DEL CINE CUBANO

      MODELO BASE PARA LA ENTREVISTA (ENRIQUECIBLE, SEGUN EL CASO):

      El ano que viene, manana mismo, dentro de cinco minutos, quizas, o
      dentro de cien anos, alguien, con cualquier intencion, se encargara
      de hablar o escribir por nosotros en general o por cada uno. Ese
      alguien pretendera expresar nuestra memoria, nuestros pensamientos e
      ideas, como le venga bien.

      Vamos, pues, a adelantarnos: vamos a decir lo que queremos decir, lo
      que queremos que digan por nosotros, lo que no hemos dicho nunca o lo
      que queramos inventar.

      Alguien dijo a la posteridad: sean benevolos con nosotros que no
      pudimos serlo con nosotros mismos.

      Digamos lo que nos de la gana, para eso somos nosotros.

      Esta es la esencia de la entrevista :

      p.-?Como y cuando se incorporo al cine? ?Como llego al cine o como le
      llego el cine?

      p.-?Que ha hecho y cual ha sido el momento mas feliz de su vida en el cine?

      p.-Y el momento mas terrible de su vida en el cine?

      p.-Cuentenos algo de sus memorias en el cine
      p.-?Que esta haciendo ahora en el cine?

      p.-?Que haria para el futuro del cine?

      p.-Algo que no quiera quedarse sin decir.

      COMO COLABORAR?

      Agradecemos la colaboracion de quienes puedan realizar las
      entrevistas en MINI DV y hacernoslas llegar.

      La lista de personajes del cine cubano no es mas que una referencia
      de colegas que sabemos donde estan y que pudieran ayudar. Pero todos
      pueden colaborar con sus entrevistas de si mismos y de otros.

      Tambien puede colaborar con el proyecto indirectamente, aportando
      nombres a la lista o donandonos casettes y/o apoyo tecnologico para
      cubrir y/o digitalizar el material.

      PARA PARTICIPAR O COLABORAR CON EL PROYECTO COMUN QUESE CON:

      Enrique Pineda Barnet
      puentear@...
      Telf: (53-7) 833-4618

      Pablo Massip Ginesta
      pmassipg@...

      LO IMPORTANTE ES: NO QUEDARNOS SIN MEMORIA.

      @ CALL FOR CONTRIBUTIONS FOR PUBLICATION: CREATIVITY, INNOVATION AND
      E-COLLABORATIO. SPECIAL ISSUE OF THE JOURNAL:INTERNATIONAL JOURNAL
      OF E-COLLABORATION
      prazo/plazo/deadline: 1 JUL 2006

      <http://www.idea-group.com/>

      Guest editors:

      Jane Fedorowicz, Bentley College, USA

      Isidro Laso-Ballesteros, Scientific Officer, European Commission, Belgium

      Antonio Padilla-Melendez, University of Malaga, Spain

      IJeC editor:

      Ned Kock, Texas A&M International University

      Topics:

      In the global economy, collaboration within groups of geographically
      dispersed knowledge workers is quickly becoming the locus of
      creativity and innovation. Advanced Information and Communication
      Technologies (ICT) that
      enable e-Collaboration enhance group work, especially when teams must
      share information and make decisions across business and national
      boundaries.
      These e-Collaboration technologies within multidisciplinary and
      technologically complex work groups are paving the way towards
      collaborative environments involving both human and artificial
      artefacts. Collaborative environments will orchestrate interaction
      within networks of workers, partners and customers to boost
      creativity and innovation.

      E-collaboration technologies will supply seamless connectivity to
      allow work anywhere and anytime. Moreover, they will help to manage
      the complexity
      derived from the diversity of workers, knowledge and other resources
      that must coordinate effort on a collective creative task.
      E-Collaboration technologies will ensure access to contextualised
      services (such as shared
      digital images) and will assure easy interaction among team members.

      Environments endowed by e-Collaboration technologies will provide
      access to expanded, shared experience and knowledge and facilitate
      meetings among team
      members to deliver more creative ideas. More participants can be
      involved in the innovation process, qualified by knowledge and not by
      proximity. User
      friendly "physual" (i.e., combining physical and virtual)
      collaborative environments will support the participation of
      previously unavailable expertise (e.g., from the elderly) into the
      creation of new innovative products.

      We welcome submissions that address issues associated with
      e-collaboration involving creativity and innovation processes.
      Contributions might focus on
      the design of e-collaboration technologies, their impact on team
      composition and outcomes, or the collaborative processes the teams
      adopt to address their creativity and innovation needs. Examples of
      topics include (but are
      not limited to):

      1. Design of effective e-Collaboration enabled creativity and
      innovation processes

      2. Measuring the impact of e-Collaboration technologies on team
      innovation and creativity

      3. E-collaboration technologies to support innovation and creativity

      4. Knowledge activation in creative teams

      5. Creative collaborative environments responding to users' demands

      6. P2P creative collaborative environments

      7. Knowledge worker role in creativity and innovation

      8. Diversity and e-Collaboration to foster creativity and innovation

      9. E-Collaboration technologies and techniques for human-robotic teams.

      10. Creativity techniques for decentralized teams

      11. Creative leadership and governance of e-collaborations

      12. E-collaboration technologies for cross-cultural innovation

      13. Computed Aided Innovation (CAI)

      14. Professional virtual communities and innovation

      15. Creative problem solving processes for e-collaboration

      16. Creative ICT support for collaborative decision making and negotiation

      17. Trust in virtual teams

      Important dates:

      Below are tentative dates for all the main steps involved in the production
      and publication of the Special Issue:

      1. July 1, 2006: All submissions are due to the guest editors.

      2. October 1, 2006: Decisions and review comments are sent to authors.

      3. December 1, 2006: Revised and resubmitted manuscripts are sent back
      out for review.

      4. February 1, 2007: Final decision letters are sent to authors.

      5. April 1, 2007: Final revised manuscripts are due to Editor.

      6. June 1, 2007: Special Issue goes to Idea Group for publication.

      7. July 1, 2007: Proofs go to authors.

      8. January 1, 2008: Special Issue is published.

      Submission guidelines:

      All submissions must be in English, and should represent the original
      work of the authors. Improved versions of papers previously published
      in conference proceedings are welcome, provided that no copyright
      limitations exist. Submissions must be made electronically via e-mail
      to Jane Fedorowicz, Isidro Laso-Ballesteros or Antonio
      Padilla-Melendez (address
      below). The manuscript should be included as an attachment in MS Word format.

      Jane Fedorowicz: jfedorowicz@...

      Isidro Laso-Ballesteros Isidro.LASO@...

      Antonio Padilla-Melendez: apm@...

      Antonio Padilla-Melendez, D.B.A.
      Associate Professor of Management
      [ apm@... ] University of Malaga
      Faculty of Economics and Business
      Studies - Malaga - Andalucia - Spain

      Guest Editor, Special Issue International Journal of eCollaboration
      "Creativity, Innovation and eCollaboration":

      <http://www.campusvirtual.uma.es/ebusiness/call_for_papers.htm>
      Web: <http://campusvirtual.uma.es/contgest/profes_e.html>

      @ ANCINE DISPONIBILIZARA ONLINE DADOS SOBRE O CINEMA E AUDIOVISUAL BRASILEIRO
      prazo/plazo/deadline: N/C

      Atraves do Sistema Interativo do Cinema e do Audiovisual (Sica), a
      Agencia Nacional do Cinema (Ancine) pretende fazer um levantamento
      das informacoes referentes as obras audiovisuais brasileiras. Atraves
      do site da Ancine
      (<http://www.ancine.gov.br>www.ancine.gov.br) a empresa produtora
      podera disponibilizar informacoes que vao desde os numeros da
      realizacao e lancamento, ate a participacao em festivais, mostras,
      premios recebidos, entre outros. Atraves desse sistema, o
      site tambem fornecera informacoes sobre DVD, televisao publica e
      privada e vendas no exterior.

      O preenchimento dos dados devera ser feito pelo realizador da obra,
      que deve estar cadastrado na Ancine. Confira mais detalhes sobre o
      Sistema Interativo e
      outros servicos disponibilizados no site da Ancine <http://www.ancine.gov.br>.

      @ EDITAL COM REGULAMENTO E FICHA DE INSCRICOES PARA A V MOSTRA RIO
      SAO PAULO DE TEATRO DE RUA DE PARATY (BRASIL)
      prazo/plazo/deadline: N/C

      A Secretaria Municipal de Turismo e Cultura de Paraty, esta lancando
      o edital com regulamento e ficha de inscricoes para a V Mostra Rio
      Sao Paulo de Teatro de Rua que acontecera na cidade no periodo de 08
      a 10 de dezembro de 2006 no site http://www.mostrateatroparaty.com.br
      Esta mostra, em sua quinta edicao, objetiva promover o encontro de
      grupos dos estados do Rio de Janeiro e Sao Paulo que pesquisam e
      trabalham com a linguagem de teatro de rua, visando a preservacao, o
      resgate e o incentivo desta manifestacao cultural nas ruas de Paraty.
      Com este projeto, cremos que alem de estarmos contribuindo para o
      enriquecimento artistico e cultural da cidade atraves do incentivo a
      formacao de plateias para a arte teatral, a criacao e atualizacao de
      grupos de teatro e propiciando um aumento do fluxo de turismo num
      periodo de baixa sazonalidade, estaremos tambem viabilizando um
      momento de encontro e discussao a respeito da importancia e
      possibilidades deste fazer teatral nas ruas de nosso pais.
      Gostariamos de poder contar com seu apoio no sentido de divulgar e/ou
      participar de tal evento.
      Cordialmente,
      Ailton Amaral
      Organizacao e Curadoria
      V Mostra Rio Sao Paulo de Teatro de Rua em Paraty
      Sheylla Taufnner
      Assessoria de Imprensa - Secretaria de Turismo - Prefeitura de Paraty

      @ LLAMADO A COLABORAR CON LA EDICION DE LIBRO SOBRE ANIMACION EN
      AMERICA LATINA Y CHILE
      prazo/plazo/deadline: N/C

      Hola amigos y colegas,

      este es mi segundo llamado a colaborar con mi proyecto (Fondo
      Audiovisual): un libro de animacion que lleva una investigacion de la
      animacion en America Latina y Chile. Por favor, los animadores
      envienme un curriculum corto, nombre y ficha tecnica de sus obras,
      premios obtenidos, y dos imagenes de ellas en buena resolucion (300
      dpi) con una carta de autorizacion para publicarlas. Tambien me
      interesa cualquier informacion sobre los pioneros de la animacion en
      cada pais y actuales realizadores.

      Ha habido cualquier colaboracion desde Argentina, Cuba, Uruguay y
      Brasil, sin embargo aca en Chile han sido solamente dos los
      interesados en aparecer o aportar datos. Es muy importante ya que no
      existe ninguna investigacion al respecto.

      Gracias!

      Vivienne Barry
      <http://artemiafilms.tvheaven.com>
      vivienne.barry@gmail-com

      @ BANFF NEW MEDIA PROGRAM. NEW MEDIA Co-production RESIDENCY (CANADA)

      BNMI has just launched its new co-production residency model which
      includes three exceptional programs led by three peer advisors. Apply
      today for one of these outstanding opportunities!

      BNMI's Co-production program is devoted to the production and
      presentation of the work of new media practitioners. The connections
      between art, technology, media, and cultures are continuously
      explored, by bringing together interdisciplinary participants in
      intensive co-production media lab residencies. The residencies
      support individuals and teams in the creation of new works,
      knowledge, and technology. The program is international in scope,
      accepting applications on a tri-annual basis. Applications are peer
      adjudicated.

      For more information and to apply visit:
      <http://www.banffcentre.ca/bnmi/coproduction>

      Co-production Lab: Liminal Screen
      Program Dates: March 5 - March 30, 2007
      Peer Advisors: Willy Le Maitre, Kate Rich, Amra Baksic Camo
      Application Deadline: October 2, 2006
      FEE: $1,430

      Liminal Screen examines the ambiguity, openness, and indeterminacy of
      cinema in current new media practice. Working with peer advisors and
      technicians, participants are invited to work independently or
      collaboratively to focus on questions of screen-based work that is in
      transition.

      Co-production Lab: Reference Check
      Program Dates: June 24 - July 21, 2007
      Peer Advisors: Andreas Broeckmann, Anne Galloway, Sarat Maharaj
      Application Deadline: December 1, 2006
      FEE: $1,540

      Reference Check invites post-graduate students and researchers whose
      work connects to new media, to come to Banff to develop concepts,
      create prototypes, have group discussions and realize projects.
      Reference Check welcomes applications for both theoretical and
      applied research at all stages.

      @ CALL FOR SUBMISSIONS: PIXEL POPS! INTERNATIONAL EXHIBITION IN
      OCTOBER 2006 IN PRAGUE, CZECH REPUBLIC.
      prazo/plazo/deadline: 8 JUL 2006

      This is an artist-organized exhibition, coordinated by Natalia
      Vasquez (Miami, US), Michal Blazek (Prague, Czech Republic), and Joan
      Sanchez (Barcelona, Spain).

      There are no fees to enter.

      This will be a juried show based on work submitted.

      We will arrange to display a variety of digital works. All work must
      show evidence of extensive computer manipulation or be otherwise
      highly digital.

      Acceptable Formats:
      ---Web-based Works (No live Internet available for exhibit, all work
      should be self-contained. See information below.)

      ---Short Videos & Animations (1-3 minutes preferred, will accept up to 7
      minutes)

      *Upload a tiny file (180x120 is OK) for jurying.

      *It is important that you also send us a file that is big enough for
      display (up to 10megabytes by email) by the 8 July deadline.

      *Also send a DVD with your work by 22July (this will ensure high
      quality resolution for projection)

      * see shipping address below

      ---Interactive Works (Flash, Director, MaxMSP/Jitter)

      Interactive works can be "recorded" and uploaded up to 10megabytes.
      Interactive works must have an additional auto-run mode.

      Information:
      *All submitted work must be able to run locally (on a hard drive) in a
      web browser such as Netscape or Firefox. Please submit by sending an
      email to <mailto:poppingpixels@...>poppingpixels@... with
      an attachment or web link to your work.

      *Attach a brief artist statement and a description of your work (up
      to 1 page) as a word document. Texts accepted in English, Espanol,
      Francais.

      *Copyright Info: All artists accepted for this exhibition will retain
      ownership of copyright and all other rights to their artwork. We
      retain the right to use images of accepted artwork for promotional
      reasons concerning the exhibition or future projects.

      *Multiple submissions are accepted and encouraged!
      *All participating artists will have their work added to the Popping
      Pixels site.
      www.poppingpixels.org
      (Last year's exhibition: New Haven, CT, US- Coordinated by artists
      Cynthia Beth Rubin and Colleen Tully)
      *Artists interested in selling your work, please specify with your
      submission. We will have a list and will connect you with the
      interested buyer. We will NOT handle sales directly!

      *********Digital Photographers- this will not be a photography
      exhibition, but if you've made any remarkable slideshows, videos from
      stills, or have made your images interactive, please submit!

      Accepted entries will be announced on Friday 18 August 2006
      SUMMARY:

      -SUBMISSION DEADLINE: 8 July 2006

      -SUBMISSION E-MAIL: poppingpixels@...
      (Subject: SUBMISSION)
      -ATTACH:

      Submission(see above for formats)
      Artist Statement
      Description of your work.

      -CD/DVD DEADLINE: 22 July 2006

      Shipping Address:
      Natalia Vasquez
      Ondrickova 7
      130 00 Praha 3
      Czech Republic

      @ CALL FOR ESSAYS: SHAKESPEARE BULLETIN/ - SPECIAL ISSUE.
      SHAKESPEAREAN SCREEN ADAPTATIONS FOR THE TEEN MARKET
      prazo/plazo/deadline: 15 DEC 2006

      /Shakespeare Bulletin/, a journal of performance criticism
      and scholarship incorporating the /Shakespeare on Film Newsletter/,
      announces a special issue devoted to Shakespearean Screen Adaptations
      for the Teen Market. Essays should address questions concerning the
      transformation of Shakespeare's plays from their textual incarnations
      to cinematic and video renderings designed for teenage audiences.
      Subjects that might be addressed in such essays include:

      The definition of a Shakespearean teen film adaptation

      Recent trends in Shakespearean films aimed at teenagers

      The differences between a teen film version,
      an adaptation, and a spinoff

      The effects of teen film conventions on
      Shakespearean film adaptations

      The language of Shakespearean film adaptations
      intended for the teen market

      Shakespearean teen film adaptations and the
      DVD as a viewing medium

      Shakespearean adaptations designed for teen TV audiences

      Strategies for marketing Shakespearean film adaptations to teenage viewers

      The social and historical context of
      Shakespearean film adaptations for teens

      The use of Shakespearean film adaptations in the high school or
      college classroom

      Essays may explore these subjects in a theoretical manner, or they
      may focus attention on one or more films (such as /Romeo + Juliet/,
      /10 Things I Hate about You/, or /She's the Man/) that illuminate
      some aspect of these issues. Documentation of sources in such essays
      should conform to the most recent edition of the /MLA Style Manual/.
      Contributions should be sent in electronic form (Word format) by
      December 15, 2006 to the issue's special editor, Michael Friedman, at
      friedmanm1@...

      Michael D. Friedman
      University of Scranton
      friedmanm1@...

      @ CALL FOR CONTRIBUTIONS: CULTURE MACHINE
      prazo/plazo/deadline: N/C

      http://www.culturemachine.net

      'Scientists from all major Dutch universities officially launched a
      website a couple of weeks ago where all their research material can
      be accessed for free. Interested
      parties can get hold of a total of 47,000 digital documents from 16
      institutions the Digital Academic Repositories.'
      ('Narratives in Media and eCommunication: A blog by lvaro Ramirez',
      posted June 05, 2005)

      Culture Machine is currently seeking contributions to a similar
      international open access archive - in this case for cultural studies
      and related fields: new media, digital culture, communication and
      media studies, visual culture, literary, critical and cultural
      theory, post-colonial theory and so on.

      The archive, called CSeARCH, which stands for Cultural Studies
      e-Archive, is completely free to download from and upload into.

      You can find CSeARCH at:

      http://www.culturemachine.net/csearch

      Here you can browse the archive and read and download its contents.
      It already contains over 500 books, book chapters, journal issues,
      articles, interviews and lectures by everyone from Adorno, Agamben,
      Badiou and Baudrillard, through Deleuze, Flusser, Foucault, Kittler,
      Luhmann and Mouffe, to Nancy, Negri, Poster, Stiegler, Virilio, Virno
      and Zizek, to mention just some of the most well known names.

      What's more, recent figures suggest research published as 'open
      access' is between two and four times more likely to be read and
      cited than if it is published in print-on-paper form only.

      To upload work into the archive go to the 'Submit' page. Fill in the
      brief details and you'll then be sent a login name and password via
      e-mail together with a direct link. Click on the link and you'll be
      there - no need to login at that point the first time. (The password
      just ensures no one but you can edit your entries.)

      Thanks, Gary

      ABOUT CULTURE MACHINE

      Culture Machine is an umbrella term for a series of experiments in
      culture and theory.

      The Culture Machine journal http://www.culturemachine.net
      Culture Machine Reviews http://culturemachine.tees.ac.uk/bk_rev.htm
      The Culture Machine InterZone
      http://culturemachine.tees.ac.uk/InterZone/index.htm
      The Culture Machine book series (published by Berg and including City
      of Panic by Paul Virilio)
      The Culture Machine open access archive CSeARCH
      http://www.culturemachine.net/csearch

      Culture Machine has an International Advisory Board that includes
      Geoffrey Bennington, Robert Bernasconi, Lawrence Grossberg, Peggy
      Kamuf, Alphonso
      Lingis, Meaghan Morris, Paul Patton, Mark Poster, Avital Ronell,
      Nicholas Royle and Kenneth Surin.

      For more information, visit the Culture Machine site at:
      http://www.culturemachine.net

      @ S T U D E N T C H A N E L . C O M: PODVISION NET VIDEO LIBRARY.
      NATIONAL ACADEMY FOR FILM AND THEATER (SOFIA BULGARIA)
      prazo/plazo/deadline: N/C

      Students association at National Academy for Film and Theater in
      Sofia Bulgaria are currently working on the development of a special
      distribution network on internet for students and new authors. The
      objective is to provide a stage to young artists and to enable them
      to get fair profit from their works. In addition our goal is to
      create a distribution system in which the artistic component will be
      central.

      We already have a commitment from companies in Canada and in Bulgaria
      to deal with the organization and distribution of our signal on a low
      definition for cellular phone users in 5 East European countries. The
      signal will be on internet for free, but a broadcasting quality
      could be obtained with payment. From the profit 10% will go for the
      technical support and the rest will be divided between the author
      and the university. In case of an independent production 90 % of the
      profit will go to the author of the material.

      Open to institutions or students interested in the project.

      Jordan Petrov
      Project coordinator
      <http://www.nod32.com/>

      S T U D E N T C H A N E L . C O M

      Objecives
      Studentchanel.com is an innovative concept of a distribution network
      of feature films, documentaries, news, and science programmes created
      by young or new producers and directors. The existence of such a
      network, where content rather than technical effects will be
      emphasized is long overdue. It will also give an opportunity only to
      many talented directors, some of whom win awards in festivals but do
      not get their work presented on the international stage.

      Process
      1)Submission
      Via internet the works of the authors will be received compressed
      into 20 mb files and will be offered to the public Quick Time PC -Mac
      format. The material submitted will obligatory have to attach an
      affidavit about copyrights ownership and author's responsibility.

      2)Selection
      The structure of the network will be built on democratic principles.
      The material submitted will be checked on line by a commission
      composed of members located in different parts of the world. They
      will be voting with yes or no and the selected material will be added
      in a chronological order to the memory of the computer. It will be
      strictly forbidden for the members of the commission to be in contact
      with each other. Their work will be on a volunteer basis. The
      voluntary involvement is triggering big interest among students in
      some Canadian universities with whom preliminary conversations took
      place. They see this as a very important and forming experience The
      only people who will be payed are the technical support staff, the
      adninistration and the advisors. Their salaries will be based by the
      network financial capacity, workload and experience.

      3)Broadcasting
      A specially created computer programme will take the selected
      material and will edit the final signal. Only the news will be
      treated differently. Due to the emergency of the information the
      selection processe will be simplified. The news will be separated by
      regions as well as by some important topics as seen through the eyes
      of the young journalists and cameramen. There will be news editors on
      duty who will be allowed to make decisions on the spot. A chance will
      be given to scientist from different fields to demonstrate their
      achievements and points of view as well. English will be the working
      language with an option for broadcasting in some other languages. The
      final signal will be going into the Net through a Streaming server.

      Finance
      Access to the signal will be free. Viewers or organisations who are
      interested in obtaining a broadcasting quality have to be in contact
      with a separate server and pay for that. The price will be determined
      by only one factor - the average salary of the country from which the
      buyer is located. This system will give a chance to distributors and
      organisations all over the world to have reasonable prices. Eighty
      per cent (90% ) of the money earned from the sales will go to the
      director and the producer of the broadcasted material and the rest
      will be for administrative work and technical suport. The only
      organizations which will manage the network and the financial aspect
      of it are Studentchanel.com and NATFIZ.

      Market
      Studentchanal.com is for viewers of all age groups. There are already
      cable distributors in Eastern Europe who are interested in organising
      a simultaneous translation. This does not include the people who will
      have chance to look at it virtualy everywere with PC, Palm PC or
      selluler pfone. All this makes the chanel an attractive place for
      advertisement. The organisations which would like to participate in
      this project will have to provide an access to fast speed internet to
      their its people in order to have the right to submit names to serve
      as members of the juries.

      @ CHAMADA DE PROJETOS DE ARTES VISUAIS DO PACO DAS ARTES (SAO PAULO)
      prazo/plazo/deadline: 9 AGO 2006

      Lancando um edital a cada dois completa anos, agora em sua 6a edicao,
      e conhecida em todo o Brasil por ser um programa que abre espaco para
      a producao
      artistica emergente e a consequente reflexao que a acompanha.

      Para o bienio 2007-2008, o programa TEMPORADA DE PROJETOS e realizado
      pelo Paco das Artes, instituicao que mostra e pensa a arte
      contemporanea
      atraves de exposicoes, cursos, ciclos de debates, palestras,
      oficinas, publicacoes e visitas monitoradas, promovendo a integracao
      entre todos os segmentos das artes visuais.

      A TEMPORADA DE PROJETOS 2007-2008 realizara 20 (vinte) exposicoes
      individuais em espaco coletivo, selecionadas dentre os projetos
      inscritos.

      As inscricoes vao de 15 de junho a 09 de agosto. Visite o site
      www.pacodasartes.sp.gov.br/tempo.htm para maiores informacoes sobre
      cronograma, regulamento e envio de projetos.

      Paco das Artes
      Av. da Universidade, 1 Cidade Universitaria
      Sao Paulo-SP CEP 05508-040
      (t) 3814 4832 (f) 3815 7904
      pacodasartes@...
      http://www.pacodasartes.sp.gov.br

      @ BASE DE DATOS UMDB (URUGUAY MOVIE DATA BASE)
      prazo/plazo/deadline: N/C

      La ASOCIACION DE PRODUCTORES Y REALIZADORES DE CINE Y VIDEO DEL
      URUGUAY (ASOPROD) convoca a los realizadores uruguayos a inscribir
      sus obras en
      la base de datos UMDB (Uruguay Movie Data Base).

      El objetivo es centralizar en un catalogo web las producciones
      uruguayas, tanto de largos como cortos, incluyendo los generos
      ficcion, animacion y documental. Para ello se envia una ficha tipo
      para rellenar que luego sera ingresada.

      El objetivo es poder ofrecer un listado completo de la produccion
      uruguaya, que en los ultimos anos ha aumentado pero de la cual aun no
      hay informacion sistematizada. Esta seria difundida a festivales y
      muestras del exterior, para que puedan consultar sobre obras
      existentes y les permita comunicarse directamente con los
      productores, sin depender de un tercero que establezca el contacto.

      Cabe destacar que en los ultimos anos ha crecido el interes en el
      extranjero por realizar muestras de cine uruguayo y creemos que esta
      herramienta es cada vez mas necesaria. Este link serviria como una
      ventana al mundo de nuestra oferta, el cual seria difundido tambien
      por el INA y la Cinemateca Uruguaya.

      Luego de ser llenadas, las fichas deben ser enviadas a:
      umdb@...
      para comenzar a elaborar la base de datos.

      Agradecemos desde ya su participacion en este proyecto que creemos es
      beneficioso para todos los realizadores y productores.

      La comision directiva
      ASOPROD

      @ ARTLAB_SAN SERVOLO ARTIST RESIDENCY (ITALIA)
      prazo/plazo/deadline: 25 JUN 2006

      artLAB_San Servolo artist residency is a residency programme that
      takes place on the Island of San Servolo in Venice during the month
      of August, open to 10 visual artists from Italy and abroad who are in
      the initial phase of their careers. The programme offers
      participating artists room and board on the island, studio spaces,
      and the budget to create an original work.

      The residency is intended to create a space for dialogue and
      professional growth for emerging artists from various geographical
      areas and with different artistic approaches, enabling them to create
      projects specifically in response to the experience of group
      exchange. The projects are developed individually by each artist, but
      the initiative is particularly focussed on the collective experience
      that runs throughout all the phases of the residency, from discussion
      on the residency theme, to the creation of the projects, to the
      organisation of the final exhibition. Another fundamental aspect of
      the programme is the attention given to the historical, social, and
      natural context provided by the residency location.

      The works created will be shown in an exhibition that will take place
      on the island in October, concurrently with the Venice International
      Biennial Exhibition of Architecture, and will be accompanied by a
      catalogue.
      The working language of the residency is English.

      Island of San Servolo

      Situated in the Basin of San Marco and featuring a complex of
      historical buildings and a large park, the Island of San Servolo was
      the seat of a monastery for over a thousand years. For two hundred
      years it hosted the Province of Venice insane asylum, which was shut
      down in 1978 along with all the mental hospitals in Italy.

      Rehabilitated by the Province of Venice, which is committed to
      restoring and returning the island to the city of Venice, today San
      Servolo is the seat of prominent institutions for advanced study and
      training as well as for the promotion of cultural events.

      Sponsoring organisations

      artLAB_San Servolo artist residency is a programme promoted by San
      Servolo Servizi in collaboration with the Province of Venice and the
      following institutions: Fondazione Bevilacqua La Masa, Fondazione
      Querini Stampalia, Venice International University, the Faculty of
      Arts&Design at the IUAV University of Venice, the Venice Academy of
      Fine Arts, the Abate Zanetti School for Glass of Murano, European
      Association Pro Venetia Viva.

      Further information and application form can be found at<
      http://www.sanservolo.provincia.venezia.it/>
      http://www.sanservolo.provincia.venezia.it/
      For any question please write to artlab@...

      @ FUNDACINE LANCA PROGRAMA DE BANCO DE PROJETOS
      prazo/plazo/deadline: 30 JUN 2006

      Os produtores independentes e entidades do setor audiovisual do Rio
      Grande do Sul passam a partir de agora a ter a oportunidade de
      desenvolver projetos em parceria ou com a consultoria da Fundacine. A
      fundacao lanca o Programa de Banco de Projetos Fundacine, uma
      iniciativa que tem como objetivo incentivar a producao de trabalhos
      independentes na area cinematografica tais como seminarios,
      exposicoes, livros e catalogos, entre outros. A selecao dos projetos
      levara em conta a qualidade das propostas e sua consonancia com os
      objetivos da Fundacine.

      As propostas devem ser de entidades, empresas ou pessoas fisicas
      atuantes na area cultural, ligadas diretamente ao setor audiovisual
      do Rio Grande do Sul. Nao serao aceitos projetos para producao ou de
      finalizacao de filmes de animacao, ficcao e documentarios.

      A inscricao e gratuita e o nao ha restricao quanto ao numero de
      projetos apresentados. A ficha de inscricao e todas as informacoes
      estao disponiveis no site da Fundacine
      (<http://www.fundacine.org.br>). O formulario de inscricao deve ser
      completamente preenchido e assinado, e entregue pessoalmente ou via
      Correios na sede da Fundacine (Rua dos Andradas, 1234 sala 1006,
      Porto Alegre RS). O prazo de inscricao e de 2 de maio a 30 de junho
      de 2006. Nao serao aceitos projetos fora do prazo de inscricao.

      A selecao dos projetos serao analizados por uma comissao composta por
      membros do conselho curador e da diretoria da entidade. A Fundacao
      Cinema RS e a instituicao formada por entes publicos e privados e
      desenvolve os projetos RodaCineRGE, Premio RGE Governo RS de Cinema e
      a Cinemateca Capitolio. Por excelencia, a entidade coordena os
      esforcos pela implantacao da industria cinematografica gaucha. Seus
      projetos e programas de trabalho preveem a formulacao de politicas e
      estrategias dirigidas a aglutinacao de agentes publicos e privados e
      a construcao de um sistema economico apto a potencializar o talento e
      a capacidade de empreendimento dos agentes locais.

      @ CONVOCATORIA PARA LA EXPOSICION DE FOTOGRAGRAFIA "UNA FOTO ESCUELA
      / FOTOTECA DE ENTRE R OS" (ARGENTINA)
      prazo/plazo/deadline: N/C
      Se convoca a los fotografos de Cuba y del resto de America Latina
      que deseen exponer en la "Una Foto Escuela/Fototeca de Entre Rios".
      Para ello deben enviar sus trabajos en CD con las fotos a exponer o
      enviar un link para seleccionar trabajos con el proposito de armar
      muestras individuales durante el ano 2006 y 2007 en las salas de la
      Fototeca. Se ofrece albergue gratuito y comidas durante la estadia y
      otros espacios a designar durante la visita del fotografo al pais. La
      Galeria esta dirigida por el reconocido fotografo, musico, cineasta y
      artista argentino Eduardo Segura.

      Este espacio cultural es muy respetado por los fotografos y artistas
      que lo visitan. Por ello desde el 2005 se ha formado un grupo de
      trabajo constante de investigacion proponiendo un intercambio
      Turistico-Cultural. a las actividades para que a partir de alli
      puedan presentarse nuevas ideas y estrategias relacionadas a las
      artes fotograficas actuales y, lograr en el futuro un polo
      fotografico. Parana hace unos anos ya es considerada un espacio
      cultural fotografico, que se debe en parte a la labor realizada
      desde esta galeria y escuela.

      La galeria consta de 4 salas de exposicion iluminadas y equipadas con
      los elementos de exposicion basica y tambien a los fotografos que
      deseen venir a exponer se les alberga en un Appart Hotel durante su
      estadia, tambien el espacio propone

      otras muestras en espacios y galerias asociadas en Argentina. Todo
      sin costo para los expositores.

      Favor de contactar con:
      Eduardo Segura
      Director Academico y Curador
      (Asesor del Fondo Iberoamericano de Fotografia)
      Una Foto Escuela Fototeca de Entre Rios
      Yrigoyen 329, Parana, Argentina
      03434030283
      info@...

      <http://www.eduardosegura.com.ar/>

      [Las partes que no eran texto en este mensaje fueron eliminadas]